צרו קשר
ּ

ביטוח לאומי

דמי הביטוח לאומי שכולנו מחויבים לשלם מדי חודש, מכסים את הנזקים הגופניים שנגרמים לנפגעים מתאונות או ממחלות אשר עקב כך נפגע כושר השתכרותם.

ברגע האמת כשהנפגע זקוק לזכויותיו לקיום שגרת חיים בכבוד, לרוב התנהלות המוסד לביטוח הלאומי היא חשדנית מתוך ראייה כי מרבית הפונים אליו מנסים לרמות ולהנות מכספי הציבור למרות שאינם זכאים להם. חשדנות זו מובילה לכך כי, במרבית המקרים, תביעת הפונים אליו באופן עצמאי (ללא ליווי עו"ד) נדחית ללא שום הצדקה לכך.

לכן, אנו ממליצים שלא לפנות לביטוח הלאומי לבד, אלא להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום זה.

לנפגע מתאונה או ממחלה ישנן כמה אפשרויות של מיצוי זכויותיו:

• נכות כלכלית במסגרתה זכאי הנפגע ששיעור נכותו מצטברת ל-60% או נכות בשיעור של 40% בתחום פגיעה אחד, לגמלה חודשית ובתנאי שכושר השתכרותו נפגע.
  • ענף נפגעי עבודה במסגרתה נפגע מתאונת עבודה או ממחלת מקצוע זכאי למענקים, לתשלום דמי פגיעה ועוד. נפגע ששיעור נכותו מעל 19%, זכאי בנוסף לגמלה חודשית ועוד.
  • ניידות במסגרתה זכאי מי שיש לו ליקויים ברגליים המגבילים אותו בניידות למגוון הטבות, כדי לסייע לו להשתלב בקהילה ולפתח חיים עצמאיים. מרבית ההטבות ניתנות לבעלי רכב, אולם ניתנות הטבות גם למי שאינם בעלי רכב. ההטבות משולמות מכספי משרד האוצר, על-פי הסכם הניידות שנחתם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי.
  • שר"ם שירותים מיוחדים לנכים – לקצבה לשירותים מיוחדים זכאים גברים ונשים עד גיל פרישה הזקוקים לעזרה רבה של אדם אחר בפעולות היום-יום (לבישה, אכילה, רחצה, ניידות בבית ושליטה על הפרשות), או שהם זקוקים להשגחה מתמדת למניעת סכנת חיים לעצמם או לאחרים.
  • סיעוד לגמלת סיעוד זכאי מי שהגיע לגיל הפרישה והוא גר בבית, וזקוק לעזרת אדם אחר בביצוע פעולות היום-יום (להתלבש, להתרחץ, לאכול, להתהלך בבית וכיו"ב), או שהוא זקוק להשגחה בבית למען בטיחותו.
  • גמלת ילד נכה הגמלה לילד הנכה משולמת מגיל 91 ימים עד מלאת לו 18 שנים, בהתאם לליקוי שיש לו ובהתאם למידת התלות שלו בזולת. לילדים עם ליקויי שמיעה, על-פי ההגדרה בחוק, ולילדים עם תסמונת דאון משולמת הגמלה מיום לידתם.

לעו"ד מנו הידע והבקיאות בחוק, והניסיון לאופן ההתנהלות מול המוסד לביטוח הלאומי, וזאת כדי לממש את הזכויות הנפגעים לקיום בכבוד בימים הכי קשים בחייהם.

למעלה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם