ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    חישוב פיצויים ברשלנות רפואית

    כיצד מחשבים את שיעור הפיצויים שנקבל בגין תביעת רשלנות רפואית? ממה מורכב סכום הפיצויים?

    כשמגישים תביעה לבית המשפט בגין רשלנות רפואית בית המשפט מחשב את הפיצויים כאילו זו עוגת פיצויים שמורכבת מכל מיני פלחים. כל פלח כזה נקראה ראש נזק.

    פלח ראשון (ראש נזק) הפסדי שכר לעבר – בית המשפט בוחן את כמה ימים או חודשים הנפגע לא עבד ומפצה על זה.

    פלח שני פגיעה בכושר ההשתכרות – כאן בית המשפט מציב נתונים לתוך נוסחה המורכבת משכרו של הנפגע לפני האירוע הרשלנות כפול אחוזי נכות לצמיתות שגרמה הרשלנות הרפואית כפול השנים שנותרו לנפגע לעבוד עד גיל 67.

    פלח שלישי הפסדי הפרשות לקרן הפנסיה – מתוך הסכום של פגיעה בכושר ההשתכרות מכפילים ב12.5%.

    ראש נזק נוסף כאב וסבל – גם כאן ישנה נוסחה שמציבים בה את גיל הנפגע ואת אחוזי הנכות לצמיתות שנותרה. ככל שהנכות היא גבוהה כך גם הפיצוי הוא גבוה.

    עזרה בבית – בית המשפט מחשב פיצוי עבור עזרה בבית שקיבל ושיקבל הנפגע.

    הוצאות רפואיות והוצאות נסיעה.

     

    לאחר שכלול של כל ראשי הנזק הללו מגיע בית המשפט לסכום אחד ופוסק אותו בצירוף הוצאות משפט

     

    מה גובה הפיצוי המקסימלי שאפשר להגיע?

    גובה הפיצויים בתביעות רשלנות רפואית נע בין אלפי שקלים ועד למיליוני שקלים, כאשר כל מקרה נבחן לגופו. ככל שהנכות הצמיתה היא גובהה כך הפיצוי הוא גבוה כל מקרה לגופו. בכתב תביעת רשלנות רפואית לא מציינים סכומים מדויקים שנתבעים כי הסכומים האלו ניתנים להערכה רק על ידי בית המשפט. התביעות המוגשות לבית משפט שלום מוגבלות על פי החוק עד 2,500,000 שקלים. תביעות המוגשות לבית משפט מחוזי, בדרך כלל הצפי לפיצוי הוא החל מ-2,500,000 ₪ ומעלה, ללא הגבלה.

     

    לדוגמה 

    בתביעות של רשלנות רפואית בלידה או בהיריון כאשר התינוק נולד עם נכות גבוהה בעקבות רשלנות רפואית וניתן היה למנוע את נכותו, הפיצויים שנפסקים על ידי בית המשפט נעים בדרך כלל על כמה מיליוני שקלים.

    בתביעות של רשלנות רפואית בלידה שקטה כאשר, לא עלינו, התינוק נפטר עוד טרם הלידה (כלומר בבטן היולדת) בדרך כלל הפיצוי עבור "אובדן פרי הבטן" על פי פסקי דין רבים נע בין 300,000 ₪ ועד 800,000 ₪. ואם ליולדת גם נגרמה נכות נפשית אז יהיה פיצוי נוסף על כך.

    בתביעות של רשלנות רפואית כאשר במהלך הלידה נגרמה נכות ליולדת (ולא לתינוק) כמו לדוגמה קרעים בפרינאום מדרגה 3 ומעלה, הפיצויים יכולים להגיע על פי פסקי דין רבים עד לסך של 1,000,000 ₪ פחות או יותר. שוב כל מקרה נבדק לגופו ואין מקרה אחד שדומה לשני.

    בתביעות רשלנות רפואית של אבחון שגוי או איחור באבחון אשר גרמה לנפגע לאובדן סיכויי החלמה הפיצויים יכולים להגיע לכמה מאות שקלים ואף למעלה ממילון שקלים.

    בתביעות רשלנות רפואית בניתוחים וטיפולים פולשניים אשר גרמו לנפגע לנכות, כמו לדוגמה ניתוח להסרת אבנים שהסתבך ובעקבות זאת כרתו את המעי בחלקו או בשלמותו, הפיצויים יכולים להגיע על פי פסדי דין בין 400,000 ₪ ועד ל1,500,000 ואף יותר תלוי בגובה הנכות.

     

    במקרים של רשלנות רפואית בטיפולים שיניים הפיצויים נעים על פי פסקי דין בין 200,000 ₪ ועד ל1,000,000 ₪ תלוי בחומרת הפגיעה.

    במקרים של רשלנות רפואית בניתוחים אסתטיים הפיצויים נעים בין 100,000 ₪ לבין 500,000 ₪ ואף יותר תלוי בחומרת הפגיעה וגובה נכות.

    חשוב לנו להדגיש שמידע משפטי מתעדכן ומשתנה מעת לעת בהתאם לפסקי דין והדין ולכן אנו מבקשים להבהיר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי מסודר ובהתאם למקרה הספציפי. בנוסף, העושה שימוש באמור לעיל, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      שאלות ותשובות

      מיהו עורך דין מומלץ רשלנות רפואית?

      עורך דין מומלץ רשלנות רפואית הוא עורך דין שיש לו את תשתית הידע הנרחבת וארגז הכלים המעשיים העשיר ביותר בתחום הרפואה והמשפט, בשילוב עם הניסיון והמיומנות בניהול משא ומתן והליכים משפטיים בתחום הרשלנות הרפואית, יחד עם הקשרים החשובים וההיכרות עם הגורמים הרפואיים שיש בידיהם כדי לעשות למען טובת התובע ומטרותיו בתיק רשלנות רפואית. עורך הדין מעניק יעוץ ראשוני ולאחר בחינת חומר הראיות בתיק והנסיבות, מועבר כלל התיעוד לבדיקת רופא מומחה על מנת לברר את שאלת האחריות הרובצת לפתחו של הגורם הרפואי, כלומר – האם במקרה פלוני מתקיימת רשלנות רפואית שניתן לתבוע בגינה? ומהו היקף הנזקים והנכות שנגרמו כתוצאה הימנה?

      כיצד אדע אם יש לי עילה ברשלנות רפואית?

      עורך דין מומלץ רשלנות רפואית ניסן מנו מוביל בתחומו, עוסק באופן בלבדי בדיני נזיקין ורשלנות רפואית ופועל למען תובעים בלבד במקצועיות ללא פשרות. בפגישתכם הראשונה עמו, יבחן עורך הדין מנו את נסיבותיכם ויעריך את מצבכם המשפטי לאור זכויותיכם כמטופלים בהתאם לחוק. משרדנו מקפיד על ליווי שוטף ושקיפות מלאה לאורך ההליך והתאמתו אישית לכל לקוחה ולקוח. הבטיחו את קבלת הייעוץ והליווי המשפטי לו אתם זקוקים וצרו קשר עם משרדנו באתר או בטלפון 050-2375955.

      כיצד מתחילים בתהליך?

      לצד טענות עובדתיות ומשפטיות, וכדי להוכיח טענת רשלנות רפואית המיוחסת לגורם רפואי, על התובע לצרף חוות דעת מומחים רפואיים בתחומים הרלוונטיים לתביעתו. מדובר בחוות דעת המתייחסת לרשלנות הרפואית עצמה ומבססת את האחריות המיוחסת לנתבע על דרך המעשה ו/או המחדל, וכן בחוות דעת לעניין אומדן והיקף הנזקים שנגרמו לתובע. משרד עורך דין רשלנות רפואית במרכז מפנה את לקוחותיו לבדיקות מומחים בכל תחומי הרפואה לצורך חוות דעת משפטיות. לצד עבודה מקצועית, יסודית וחתירה בלתי מתפשרת להישגים המשפטיים הטובים ביותר, שם משרדנו לנגד עיניו את טובת הלקוח והגשמת מטרותיו ופועל למענו בנאמנות ובשקיפות תוך הקפדה על זמינות עבורו. לסיוע מקצועי בנושאי רשלנות רפואית, צרו קשר עם עורך הדין ניסן מנו באתר או בטלפון 050-2375955.

      באילו תחומים פועל עורך דין רשלנות רפואית במרכז?

      משרדו של עורך הדין ניסן מנו מייצג ופועל למען תובעים בלבד, במסגרת תביעות רשלנות רפואית כנגד גורמים רפואיים שונים, בהם רופאים ואנשי צוות רפואי נוספים, בתי חולים וקופות חולים ואף גופים גדולים יותר כמו מדינת ישראל ומשרד הבריאות. מדובר בתביעות בגין נזקים שנגרמו לתובע ו/או למשפחתו אגב טיפולים רפואיים כגון בדיקות, אשפוז, ניתוח, אבחון רפואי שגוי או מאוחר, הריון, מעקב הריון ולידה ועוד נסיבות שונות.

      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן